10 January 2017

Lambaian Kaabah 2016

BY Fath_n!e$@ IN , , , , , , , , , , , , No comments

Bismillahirrahmanirrahim.

Syukur, alhamdulillah hari ini 11/1/2017 genap sebulan aku bersama ahli keluarga aku yang lain pulang dari mengerjakan umrah. Ahli keluarga aku seramai 13 orang dimana mahram aku adalah pakcik aku, iaitu adik kepada bonda aku. 

Selain aku, bonda, pakcik, makcik (wife pkcik), yang turut serta adalah Nunah (cousin, ank pkcik), Mak wa (mak sedara), Sayidah Nafisah (cousin, ank makwa), Ngah, Kak Soraya (cousin), abg Ki (Cousin), Adik arwah tok dah, Tok Su, Tok Yam dan anak tok Yam, Ngah Maznah. 

Kami berangkat ke Madinah pada 30/11/2016 (Rabu) dan pulan ke Malaysia pada 11/12/16 (Sabtu). Kami menggunakan khidmat dari Azzuha Group Travel & Tours di mana berpangkalan di Padang Serai dan juga Bangi. 

Dijemput dan dipilih menjadi tetamu-Nya samada mengerjakan umrah mahupun haji, rukun Islam yang kelima, sangat-sangat diimpikan oleh semua umat Islam di atas muka bumi Allah ini., termasuklah aku. Allahuakhbar. Alhamdulillah.

Siapa yang tak nak pergi menjejakkan kaki ke tanah haram. Kota suci Mekah Al-Mukaramah dan Madinah Al Munawarah.? Semua itu adalah impian dan keinginan hamba-hambaNya.

Menceritakan detik-detik perjalanan umrah aku sedikit sebanyak dapat memberi inspirasi pada muda mudi zaman sekarang ini. Hal ini akan aku ceritakan di next entry.


Diberi peluang olehNya menjejakkan kaki di Makkah AlMukaramah dan Madinah AlMunawarah sgt tidak aku tergambarkan oleh kata2. Hamba ini sgt hina disisiNya...YaAllah, aku bersyukur kerana Engkau memilih aku sebagai tetamuMu. Perjalanan #mencariredhaIlahi sangat2 dipermudahkan olehMu Ya Allah. Terima kasih YaRobbi kerana tidak meninggalkan aku keseorangan. Engkau sentiasa ada denganKu. Perkenankan doa2ku. PerancangMu mengatasi perancanganku....terima kasih pd yg mendoakan #fathgoingplaces#umrah2016 #perjalananumrahFKZ



Lots of ;
F.Niesa

Reactions:

0 comments: