01 February 2015

1st Vacation 2015

BY Fath_n!e$@ IN , , , , , , No comments

Oh hoooo!!!!

February oredi. Cepatnya lahai masa berlalu pergi tanpa sempat menikmati tahun baru 2015. January berlalu pergi sehari yang lalu. Oh maiiiiii... Tetiba terasa ruginya menjadi FKZ sekarang ini. 2 minggu berada di KL. 2 minggu di Penang. Semuanya kerana mengabdikan diri pada tuntutan kerja. My weekend dihabiskan dengan menziarahi sedara di hospital. Every weekend.

Orang lain syiok bila dengar kena travel sana sini. Hello!!! Kalau travel gi jejalan ceq pun hokey sokmoo.... Ni kena tadah telinga, otak dan dalam masa yang sama sibuk memikirkan hal-hal kerja di ofis sedangkan aku di luar kawasan. Ikutkan hati nak saja tutup handphone. Again!!!!!Stop it Fath.

8 bulan yang lepas, aku booking flight ticket lagi. Ke mana kali ini? Ke Surabaya, Indonesia pulak. No more Bandung and Jakarta. Capet bangat. Hahahaha, macam la Surabaya tak macet nanti. Bulan 6 tahun lepas tau aku booking. Thsi time aku pi dengan kawan-kawan bonda. Ikutkan perancangan awal aku tak nak ikut. Tapi bila memikirkan bonda, aku follow juga. Sambil selam minum ayaq. 

This time kekunun tak nak shopping. Katanyaaaa.... Tapi tengok la nanti macam mana. Kali ni bukan backpackers trip. Sebab yang pi ni semuanya veteren2. :p

Preparation?  This time aku tak buat pun preparation yang gah macam nk gi Korea dulu. Sebabnya kebetulan pi negara yang masyarakatnya Islam, so bab makan aku rasa tak der masalah sangat. Tapi akan ku bawa jua roti gardenia ku. Duit belum tukar lagi. Web check-in pun belum buat. Luggage pun 1 sj aku bawa, tu pun share dengan bonda. 

Tempat-tempat menarik di Surabaya?
Actually, aku tak blogwalking pun. Sebabnya ak fikir, trip ni diorang nak gi shopping. So kehadiran aku disebabkan lebih kepada ingin temani bonda. Kalau aku pi sendiri, YES!!! Itinerary aku pasti ada. 1 bulan sebelum aku akan listkan tempat-tempat yang akan aku cover. Siap dengan budget. Walaupun trip ni tak guna mana-mana ajen, kira asal redah dan boleh, later-later baru ada entry menarik yang boleh aku kongsi dengan korang.

Oh! By the way, flight aku 5hb- 8hb February ni. Khamis ni saja.

Doakan aku, bonda dan kawan-kawanya selamat pergi dan pulang. Amin.

Next post, aku akan buat juga travelog aku ke Surabaya. Mana-mana tempat yang aku lawati, aku akan kongsi siap dengan kos. InshaAllah.

See yea!!!!

_Fath-Niesa_

Reactions:

0 comments: