12 May 2014

Travelog : Sayonara Seoul Korea

BY Fath_n!e$@ IN , , , , , , , , , No comments

Seoul, Korea
12th April 2014, Saturday
4.30am (Korea Time = 3.30am waktu Malaysia)

Hanya sempat tidur 3 jam sahaja. Semalam selesai mengemas baggage pun dah jam 1.30am waktu korea. Tidur pun sebelah baggage saja, tidak naik tidur di atas tilam, takut nanti terlewat dan tidak terjaga pulak dari tiduran. Tak boleh tudur sebenarnya. Setiap jam terjaga. 4.15am dah bangun untuk mengemas bantal dan selimut. 


Selesai mandi dan solat subuh, dalam jam 5.00am, teksi driver dah terconggok depan bilik aku. Huh!!! Cepatnyer. Hangin jugak aku. Aku booking pukul 5.30am Ni tidak, kol 5.00am dah terconggok. Diorang ni terlebih punctual la pulak. 


Tepat jam 5.30am, aku dengan Aisyah gerak dari Zaza. Sejuk. Sejuk sangat. Untuk sampai ke Incheon International Airport mengambil masa 1 Jam lebih. Sepanjang perjalanan, aku dengan Aisya bantai lena dalam kereta. Hurm, tambang dari Zaza Backpackers Hostel KRW75,000 = RM240.00 saja. Murah kan? Bahahaha. Kitaorang sampai airport dalam pukul 6.30am. Pergh!!! Subhanallah, terang benderang dah. Hujan renyai-renyai sedikit. 


Selesai check-in luggage, kami terus masuk ke departure hall. Panjang ya Robbi. Alhamdulillah, semuanya  selesai dalam masa 1 jam. Fligth kami D7 507 adalah pada pukul 9.30am bersamaan 8.30am waktu Malaysia. Ingatkan dekat ler perjalanan untuk ke departure hall. Airport diorang besar wey. Nak kena naik AREX la, eskelator 2 tingkat. Hua!!!! Dengan perut meragam. Semua cukup. 

Muka memasing sembam. Bahahaha. Dalam flight sebelum flight take-off lagi, aku dah bantai lena dulu. Jaga time makan, then sambung lena. Serius penat even tidak selesa. Tapi aku sangat-sangat mengantuk.

Flight landed jam 3.30 petang waktu Malaysia. Selesai urusan imigresen semua dan ambik baggage, kami singgah shopping chocolate di duty free dahulu. Then terus singgah solat jamak dan makan. Aisya lepak dan temankan aku sampai jam 6.30 ptg, 


Flight dari KUL-PNG jam 7.40 malam. Dan aku tiba di PIA jam 8.45 malam.

Makanya, habislah pengembaraan Seoul Korea aku bersama teman-teman yang lain.

Pengalaman yang tidak boleh dijual beli. Sangat berharga. Sangat bermakna. Terima kasih Allah kerana melindungi kami semua dan menjaga serta memberikan kesihatan yang baik kepada kami semua. Alhamdulillah. 


Summary untuk travelog akan dibuat di next entry, Hopefully entry-entry aku yang panjang berjela ni dapat membantu korang. Mungkin summary pun dah cukup rasanya kalau uols bosan dgn entry-entry aku ni. Bahahaha. 

Next destinasi???? Tunggu!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wallahualam.

Publish;
FNiesa 


Reactions:

0 comments: