08 January 2014

Anti Sosial

BY Fath_n!e$@ IN , , No comments

Assalamualaikum w.b.t.
Selamat pagi.

Kenapa tetiba saya postkan entry ni yer? Hurm, sebenarnya on the way datang kerja pagi ni, saya ternampak kereta di sebelah saya. Co-pilot dengan dirinya sendiri, dan pemandu dengan halnya sendiri. Kenapa ianya terjadi?

Mana tidaknya, si co-pilot sibuk dengan handphonenya. Kesian anak-anak zaman sekarang. Kesian dengan orang-orang zaman sekarang. Gamaknya sebab itulah pemandu-pemandu cepat ngantuk. Sebab tiada rakan berbual ketika pemanduan. So mereka cepat mengantuk sehingga terbabas. Mungkin.... Ini hanya pandangan saya.
 
Sumber: Uncle Google - Gambar sekadar hiasan.....

Zaman anti sosial. 
Dulu : dalam keta sembang rancak.mcm2 topik yg dibualkan..
Skrg : naik keta, pgg henpon.senyum sorg2.marah sorg.ckp pn sorg.
Dulu : lepak kedai mamak. gossip sana sini. sembang bagai nak rak tak igt org kiri kanan
Skrg : dtg sama2. lepak kedai sambil pgg henpon. pun sama. senyum sorg2. mkn sorg2 smbil pgg henpon. bik dok jer rumah mkn bertemankan henpon..
Even member depan mata pun, boley dok nyembang thru cyber. Apa kes???
Dulu,  petang-petang kluar dok depan rumah. main bersama teman sepermainan. Tiada internet, boley jer hidup.
Sekarang, semuanya pakat-pakat terperuk dalam rumah. Ngadap henpon. ngadap lappy.  Arghhh!!! sungguh tak sihat aktiviti zaman sekarang...
saya rindukan zaman kecilku.
Wallahualam...

Publish;
FNiesa


Reactions:

0 comments: