26 January 2013

January

BY Fath_n!e$@ IN , , , No comments

January?
Kenapa dengan January?
Moh kiter singkap semula perjalanan dibulan January...

Permulaan tahun yang baik. Ada kemanisan dan kepahitannya. Terima kasih Allah kerana Engkau telah memberikan kami ujian dan dugaan ini. Ianya bukanlah sesuatu yang tidak baik dalam hidup kami, malah ianya menjadikan kami, hambaMu yang hina lagi kerdil ini kuat, tabah, sabar serta lebih akrab untuk menempuh semuanya bersama. Semoga semuanya berakhir dengan baik.

Aktiviti pertama di tahun baru adalah menerjah royal belum bersama teman-teman. Bagi kalian yang ada kelapangan, jangan lepaskan peluang yang ada. Rasai nikmat berada di tengah-tengah tasik banding yang best. Anda akan lebih mensyukuti nikmat ciptaanNya.

Dan di tahun baru ini jugalah saya telah decide untuk further study. Pada mulanya saya suarakan pada bonda untuk sambung master, tapi Allah itu Maha Mengetahui apa yang terbaik buat hambaNya. Dia permudahkan jalan saya untuk turut serta dalam menjalani kelas pengajian selama 10 bulan di mana saya telah mendaftarkan di kelas Pendidikan Bahasa Arab Al-Furqan di mana ianya diadakan seminggu sekali selama 2 jam di MPC Kepala Batas. Mudah sahaja perjalanan saya. Saya tidak menggenggam segulung master tetapi lebih daripada itu, iaitu ilmu akhirat. Alhamdulillah. Mungkin hasrat untuk further master akan dibawa ke tahun hadapan. InshaAllah. Tetapi jika ditakdirkan untuk saya mendirikan masjid, saya berharap agar saya masih berpeluang untuk menggenggam segulung master. Amin.

Menerima berita perpindahan my beloved sister ke Sarawak 18hb February ni memberikan saya 1 tamparan yang hebat. Bukan sahaja pada saya, malahan bonda juga. We will miss them so much..... Kakak Tisya dan adik Aqish, achik sangat kamoo sangat-sangat k. Please take care urself. dan jangan lupa rindu achik juga :(

Bukan 1 kejutan 1 hari okay!!! Saya dapat 2 kejutan dalam 1 hari. Kejutan kedua adalah my bff, Tiyah getting marry soon. Maulidur Rasul adalah hari pertunangan beliau. You know what, im speechless. Sedih dan dalam masa yang sama gembira untuk berita yang baru saya terima dari beliau sendiri. We just back from Royal Belum last week. Walau apapun cerita disebalik semua ketentuan yang telah diaturkan oleh Allah, saya sangat2 gembira dengan news ni. He's the best man for my besties... Harapan saya agar mahligai yang bakal terbina akan kekal dan setia hujung nyawa.. Amin Congratulation dear Fathiyah.

26.01.2013, Sabtu (hari ni ler, sebab entry ni dah der dalam draft last Monday) der lak program Perda Rides Save For Gaza. Anak-anak buah saya masuk pertandinga mewarna. So nantikan entry untuk program tu plak k. 27.01.2013 lak, saya akan hang-out dgn bff, Nur Aishah pulak. Sian member sorg ni, dah balik dari ari Khamis, tapi kami tidak berpeluang nak jumpa. So esok i spent my time for her.

So, sampai di sini dahulu entry di bulan ini..Tiada agenda lagi selepas ini bagi bulan ini.
Wallahualam...

C u next entry.

~xoxo~
Fath_Niesa

publish ;
FN

Reactions:

0 comments: