26 November 2012

Kejutan

BY Fath_n!e$@ No comments

Astaghfirullahala'zim....
Mengucap panjang sewaktu mula-mula dengar cerita yang tak masuk dek akal.

Itu semua fitnah!!!
Itulah bahayanya lidah. Lidah bisa membunuh. Lidah bisa membuatkan orang tidak bersalah menjadi bahan umpatan dan kejian.
Lidah!!!
Kalu lidah lembu sodap ler jugeks. Leh bakaq then cicah ayaq asam...fuhhh!!! yummy....

Dosa menfitnah itu lebih besar dari dosa membunuh...
Remember that...
Pada 'insan itu', tqvm kerana menyebarkan fitnah yang entah apa-apa.
Semoga anda mendapat hidayah daripadaNya.
I don't know you, and how come u can created that story. MasyaAllah.

Syukur alhamdulillah, sayalah hambaNya yang terpilih untuk menempuh ujian dan dugaan ini.
Siapa kata tak terkezut. Off course saya sangat terkezut.
Tapi apakan daya, saya tiada daya untuk menghalang orang yang suka menyebarkan fitnah.
Terima kasih kerana melakukan semua ini.

Sedih memang sedih. Siapa yang tak sedih.
Muka yang mula-mula saya nampak, pastilah bonda saya.
Ya Allah, perihalah maruah keluargaku ini...

Yang penting, my bonda tahu siapa saya. Apa yang saya lakukan.
DIA juga lebih mengenali saya.
Disaat dan ketika ini, sesiapapun tidak boleh saya percayai.
Cukuplah saya ada DIA dan bonda.

Sudah penat memikirkan di mana silapnya.
Sudah penat mencari-cari bagaimana mereka perolehinya.
Apa salah saya. Apa dosa saya.

Pada 'insan itu' saya memohon keampunan jika ada menguris hati atau menghalang kejayaan anda. Ya Allah, Engkau ampunilah dosa-dosa hambaMu ini. Bantulah hambaMu ini dalam memelihara maruah keluargaku...Mereka tidak bersalah. Ya Rahman, Ya Rahim......

~ xoxo~
Fath_Niesa


Reactions:

0 comments: