02 August 2012

Kenapa?

BY Fath_n!e$@ IN , , No comments


Kenapa begitu?
Perlukah kita begitu?
Tapi kenapa perlu begitu?

Kadang-kadang saya terfikir, kenapa perlu kita lari dari masalah?
Bila ada masalah, facebook, twitter dan segala medium telecommunication di alam maya, terus tidak bermaya. Dalam makna kata lain, terus deactivated. 
Betul tak apa yang saya katakan ini?

Adakalanya juga saya begitu.
Tapi itu dahulu.
Tapi bagi saya, itu bukanlah melarikan diri, cuma mendiamkan diri dari segala-galanya.


I just need a time.
Berikan saya masa untuk menerima keadaan itu, dan saya akan kembali semula.
Bukanlah niat untuk larikan diri.
Sejujurnya, adakalanya kita akan terasa dan terdetik dihati bila mana ada perkara-perkara yang berlaku diluar batas kawalan kita. (hmm...dalam maknanya...:)
Memaksa diri untuk melupakan sesuatu.

Saya selalu ingatkan diri, just "Silent for awhile... silent is the best way. don;t talk to much. Sometimes its better not to say anything. So just silent. Get your time back. "

Kita manusia yang lemah, adakalanya kita juga tertewas dengan hal-hal duniawi.
Semoga saya terus tabah menghadapi hari-hari mendatang. InshaAllah.


Wallahualam...

~xoxo~
Fath_Niesa
13  Ramadhan 1433H

Reactions:

0 comments: