21 June 2012

June In Joy ~ Meeting @ KPM

BY Fath_n!e$@ IN No comments


it's me....after meeting.

Assalamualaikum semua.
Haa!!! Forgot la nak story morry masa gi meeting kat Putrajaya last week.

Saya selalu dapat notice tak kurang dari 24 jam untuk attend meeting.
Pppppffff!!! Always like that. 
Sian saya. 
Masa tu la nak booking ticket flight itu ini. 
 Kadang-kadang, geram jugak. Betul, ini arahan dari atasan. 
Tapi, bila dilihat semula tarikh surat itu diberikan adalah awal. Contoh : Tarikh surat 31/5/2012. Tetapi dapat arahan 11hb June 2012 (isnin) untuk attend meeting pada 12hb June 2012 (selasa) jam 9.30 pgi di putrajaya. Di mana surat tu pergi selama ini, dan kenapa baru sampai dimeja saya???
Ini kalu ke-2 kena attend meeting terkejut tergempar. 

Before this meeting dengan MD. Di Ikram HQ bersama SIM. 
O/b Director, Kali ni pun sama o/b director. Tapi kes lepas tau 2 3 hari sebelum. 

It's ok, sebab datang dengan SIM. 
Kali ni, meeting dengan pihak luar. Pihak KPM.
Mula-mula dapat arahan, terasa satu hempapan dibadan saya.
Bila dibaca semula surat tersebut tiada kena mengena dengan saya. 
Akhirnya saya menerima sebagai satu arahan.
Relex.....Tanggungjawab. Positive thinking. Sorry kawan-kawan, saya pergi ke putrajaya bukan bersuka ria k, so memang tak sempat nak roger u ols. pergi balik hari jer.
Penat.....


Malam tak dapat tidur dengan nyenyak nya, kerana takut terlepas flight.
Saya mengambil filght paling awal.
Seawal 4.30pagi saya bangun, dan seawal 5.00pg saya sudah keluar dari rumah menuju ke PIA.
Terasa higway dan penang bridge saya yang punya. Standard 110km/j sambil bertemankan lagu Maher Zain.
 Sampai di PIA 5.30 pagi, terus menuju ke ruang solat.
Saya telah pun berada di dalam wuduk, cuma perlu membasuh kaki sekali lagi sahaja.

5.40pgi, receptionist membuat pengumuman menandakan waktu Subuh telah masuk.
terus sahaja saya menyelesaikan kewajipan.
6.10 pagi, saya terus menuju ke ruang menunggu selepas melewati pihak kastam.
6.30 pagi, menuju ke dalam perut pesawat dan tepat jam 6.50 pesawat berlepas.
Sepanjang perjalanan saya tidur. Ngantuk kot. Tambahan saya terpaksa duduk di bahagian ekor pesawat. Jadi untuk tidak mengalami fenin-fenin kepala, baik saya tidoq.

7.40pg, pesawat AA selamat mendarat. 
Saya dengan pantasnya terus ke LIMO untuk mengambil teksi.
RM 64.20 dari LCCT ke Putrajaya.
8.30pagi saya tiba di Blok E2, Kompleks E, KPM.

Pasti la orang yang pertama sampai.
Saya tiba sejam lebih awal.
Kalau drive, pasti saya yang paling lewat. Sesat....
Meeting sepatutnya bermula jam 9.30pg telah dimulakan dengan lewat, iaitu pada jam 10.30 pagi. 
Meeting selesai pada jam 12.30 tengahari,
Anum (HOD Selatan) dan Anis
 Saya dan Anum dari Selatan, terus ke Alamanda untuk lunch.
Dari Alamanda ke LCCT, pada jam 3.00 petang. Saya terus menuju ke surau untuk jamak taqdim.
Filght AA saya akan berlepas pada jam 4.50ptg.
Sungguh ramai orang di airport.
Kadang-kadang terfikir sejenak, diorang ni tak kerja ker?
hahahahha....
Merehatkan diri seketika di surau sehingga 3.30ptg, saya terus ke ruang menunggu.
Tidak memilih untuk berlepak-lepak di Mc'D or Coffee bean, nanti takut teralit.
Dan nak mengelakkan dari makan fastfood juga sebenarnya.
Alhamdulillah, dapat juga tahan diri.

Flight saya sedikit lewat, iaitu jam 5.00 ptg baru berlepas.
Tiba di PIA 6.00 ptg.
Saya terus menuju ke Sunshine Square untuk menjamah Nasi Ayam Nazir Cafe.
6.45 ptg selesai makan, saya terus menuju balik.
Memandang bidge dah jam, saya decide untuk singgah di Masjid Seberang Jaya dahulu.
Menunaikan kewajipan dan sekaligus buat jamak Taqdim.
Before

After 15 minute
 Saya selamat tiba dirumah pada jam 8.45 malam.
Alhamdulillah.
Perjalanan yang sangat memenatkan.
tapi dah biasa....
Redha dan pasrah.
hanya DIA yang memahami hambaNya ini.

~ xoxo ~
Fath_Niesa





Published with Blogger-droid v2.0.4

Reactions:

0 comments: