01 February 2012

Stamina

BY Fath_n!e$@ IN No comments

Jom kongsi dengan korang semua, rutin yang selalu saya buat masa di gym. Sebelum tu, untuk pengetahuan kalian, saya ke adalah untuk tingkatkan stamina, keep fit, kesihatan dan memang tak leh duduk diam, kalau peluh tak keluar dari badan. Mungkin sebab saya memang seorang yang aktif, sport-girl. 

Masa study dulu, favourite game saya hockey. Netball?? Oh, tak berapa nak minat, tapi still boleh main dan memang main untuk wakil2 kelas n kolej sahaja. Mom saya ada tanya dulu, kenapa x mau main netball? Reason yang selalu saya bagi, sebab game perempuan...hehehe. Hockey nampak ganas skit. Acehceh. Kamu tu peremfuan okeyyy??? yer, baikkkk. Selain hockey, netball, volleyball, saya juga main softball, dan bowling. Futsal saya pernah main, tapi jarang. Menarik futsal, sebab dulu teringin nak main bola sepak...Oppttss!! Jujur pada diri ok. Tapi selepas lutut saya injured masa main hockey, saya dah tak leh nak main futsal, dan dilarang sama sekali oleh bonda saya. Tapi hari tu curi-curi main juga, alih2 kuku ibu jari kaki, tercabut dan juga lutut kembali sakit. Dari saat itu, saya dah tak main futsal. Itu ler, langgar lagi larangan bonda, kan dah terima cash.

Rutin yang selalu saya buat masa di gym sekarang ini adalah seperti:-
  • Jogging = 30 minit
  • Walking = 20 minit
  • Cycling = 20 minit
  • Body shape = 20 minit
  • Twist =20-30x
  • Untuk kaki (besi) = 35x + 35x (in-out)
  • Untuk stomach (besi) = 45x
  • Belakang = 70x
  • Tangan + lengan + bahu + pergelangan tangan = 20x + 15x + 15x + 10x













Reactions:

0 comments: