17 August 2011

Macam-macam no...

BY Fath_n!e$@ IN No comments

Salam semua...
Hari ni masuk hari yang ke-17 umat Islam seluruh dunia menjalani ibadah puasa.
Alhamdulillah segala-galanya telah dipermudahkan oleh-Nya.


Aku? macam biasa. Masih lagi 'berkokok'. tapi dah kurang dari sebelum-sebelum ni. Selesema? pun sama, sedikit kurang dari semalam. Mungkin sebab tak kena air-corn. Dan kipas yang berpusing di rumah hanya dibenarkan berpusing pada kadar yang rendah iaitu pada no.1 sahaja. Saja untuk membiarkan badan sedikit panas dan berpeluh. Nak bersukan? Engko gilo..Den puasa, kang terbungkang kot.

Semalam, sebelum aku balik kerja, sis Ina (ofismate) bagi satu petua. Kali ni petua untuk hilangkan batuk. Cara-caranya adalah dengan memerah ayaq limau dan makan bersama kicap. Yes!!! Aku praktikkan petua itu sebab makan dengan kicap, isokay. Tapi bila suh makan dengan madu, aku serender. Manis bangat itu madu. ak lalu gue...Masa berbuka, aku hentam nasi sebabnya nak makan dengan ayaq perahan limau bersama-sama  kicap. 

Alhamdulillah, batuk sudah kurang. Selesema pun sedikit kurang. Tapi ubat utk selesama dah habis. Aiyak!!! nak kena lari gak ler japg nih. Dan Alhamdulillah juga, semalam aku dapat menjalankan ibadah tanpa gangguan. Sepanjng perjalanan aku, aku berdoa kepada-Nya agar mempermudahkan segala urusan aku utk beribadah. Terima kasih Allah. Syukur atas nikmatnya. Walaupun 1 nikmat telah 'ditarik' sebentar, aku berharap dapat bertahan sehingga dipenghujungnya..Amin (",)

Selain tu, aku dah bermacam-macam petua aku try. Minum ayaq asam jaga maunya dekat 4 5 tumble. Ais tak payah kata la. Pantang tak hingat. Tapi dlm 2 3 kali tu jer aku terbabas jugak. Tembikai? kehkeh, tipu la if aku kata aku tak hadap mende tu. Sian mom, penat mom beli. Apa lagi, kena gak ler hadap...hehehe... Minggu ni saja, aku p beli 2 botol ubat batuk. Yang kuat, yang tak kuat semua ada. Breacol dan Bena. Bena paling mujarab sampai terlena tak hinggat. Di tambah pulak dengan petua dr Sis Ina, ayaq limau + kicap, so terasa sedikit lapang dada ni. 

Ok la..ada kerja yang mau diberesin. 
Ketemu dilain waktu kay....
Selamat berpuasa....(",)

Reactions:

0 comments: