31 March 2011

Carca Merba......

BY Fath_n!e$@ IN No comments

Salam semua…
U ols dah makan ker? Me sudah selesai…hari ni pekena laksa 2 bungkus…perghh..nasi laksa tak  mengemukkan… BTW, me skarunk ni ngah layan lagu PERPISAHAN INI by Aizat & 1st Edition, then BAIK-BAIK SAYANG…by wali band… Hari ni penghujung bulan March 2011.. Kejap je dah 3 bulan berlalu…Pejam celik pejam celik dah nak masuk April esok… April Fool….hehehe… N-try kali ni me nak jadikan carca-merba..Biasa la dipenghujung bulan March. April 2011, me akan jadi FKZ yang baru. Amin…Semoga me lebih beralih ke arah kebaikan dan lebih dekat dengan-Nya. Aminn…
Sepanjang 3 bulan pertama 2011 apa yang sudah me kecapi? Ask myself…..Hurm!!! Alhamdulillah, setakat 3 bulan pertama, apa yang dihajati tuk 2011 banyak dak tercapai. Dengan kedudukan kewangan yang kukuh, kerjaya yang tetap dan best, my own assets like my sweetheart – pinkple,, D3100, etc… Cuma kehidupan me sedikit tidak complete, iaitu .kehadiran seorang “suami” dan “dada” pada me tentunya dan juga pada my future children…tapi itu tidak merunsingkan me. Coz me percaya pada takdir Ilahi dan qada’ dan qadar-Nya. Jodoh pertemuan semua ditangan-Nya. DIA lebih mengetahui dari apa yang kita sangkakan. Kekadang kita merasakan insan itu adalah yang terbaik buat kita, tapi sebenarnya tidak baik menurut-Nya dan kekadang kita merasakan insan itu tidak pantas buat kita, tapi sebenarnya dialah yang terbaik buat kita menurut-Nya….Dan jangan sesekali kamu membenci orang kerana bila dah benci, lama-lama hati kita akan terpaut pada insan yang dibenci itu,…
U ols pernah dengar orang kata – “Jangan memilih sangat. Nanti sampai ke tua ler tak kawin-kawin…” Off-course pernah kan? Tipu la if u ols kata tak pernah… Di sini me bukan la nak menegakkan benang yang basah, just want to sharing my opinion dgn u ols jer. Terpulang la nak agreed or not with me.. Me berani kerat kuku jari la, if u ols kata uols tak memilih pasangan… PENIPU!!!!! Even u ols bila nak makan pun sure takkan masuk tempat yang ntah pape, kotor segala. If beli ikan pun, takkan u ols nak beli ikan yang perut dia berlubang2, sure nak yg fresh2… Betul x? Inikan pula pasangan hidup… Emang dasar penipu ler if u ols kata tak memilih. Even pilihan mom pun, sure mom akan tapis dulu, then baru kenalkan dgn u ols..Betul x? So itu bukan memilih ker? Takkan la, if ada penagih dadah masuk meminang u ols, u ols nak terima??? Tentu tak la kann..!!! Paling2 kurang u ols tentu akan tengok pekerjaan dia, family dia..Betul x? Tapi yang terlebih materialistic tu, off-course ushar ketebalan poket, tul x? So, moral of  the story, jangan main serkap jarang mengatakan perempuan yang lambat kawin ni, terlalu memilih pasangannya. Diri sendiri pun memilih jugekkkk…!!!!!!!! Jodoh masing2, Cuma cepat atau lambat.
Dan kepada bakal-bakal en.suami, jangan sesekali anda takut untuk mendekatkan diri dgn bakal-bakal cik.isteri  yang bekerjaya kerana setiap kita mempunyai impian dan cita-cita sendiri dari kecik lagi. Anda juga bukan? Setelah menghambakan diri dengan pelajaran, penat lelah selama 16-17 tahun bergelar pelajar dengan mengapai rekod-rekod peribadi memasing, tak salah sekiranya masing-masing mendapat habuan memasing. Ada yang Berjaya, ada yang kecundang… Jadi tak salah jika perempuan yang bekerja lebih mengutamakan career dari mencari pasangan. Dan bagi perempuan yang bekerjaya, setinggi mana pun kita berada, bila dah berkeluarga, apabila balik rumah, kita bukan lagi Manager, bukan CEO, malahan bukan ketua keluarga, tetapi en.Suami yang nakhodanya. Tinggalkan segala penat, masalah di office, tumpukan pada hal-hal keluarga….
Ok guys, me stop dulu stakat ni..Later2 me post entry baru ok….
Salam…
Maaf Jika entry me mengguris hati mahupun perasaan u ols..Me hanya insan biasa..Yang dari datangnya dari Allah yang buruk datangnya dari diri yang serba kekurangan ini. Maaf diatas segala nya…Peace no WAR…!!!!!

Reactions:

0 comments: