20 December 2010

Tragedi 2010 --> Nahas terburuk dan simbahan asid

BY Fath_n!e$@ IN No comments

Salam semua...

Korang dh tgk barita malam ni? Dh baca paper on9 lom? Me dah baca semua tu mengenai nahas yg berlaku di  Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands. B4 that, thanks a lot to bro.fid bcoz update me dgn news ni. Mula2 baca msj dia, mcm tak caya. Terus tetiba panas jer muka me sebab darah naik ke kepala.

KEMALANGAN maut yang membabitkan bas persiaran Thai di Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands, pagi tadi kini meningkat kepada 27 orang. Ketika nahas, bas itu membawa 37 orang dengan 34 pelancong Thai manakala tiga lagi rakyat tempatan. Punca nahas masih disiasat. Mungkin memandu secara laju. Atau mungkin berpunca dari masalah brek. 

Petikan dari My.Berita.com:-

Seramai 28 penumpang, kebanyakannya pelancong dari Thailand, terbunuh selepas sebuah bas pesiaran membawa pelancong negara itu terlibat dalam satu kemalangan di Km15, Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai pukul 11.40 pagi tadi. Timbalan Ketua Polis Perak Datuk Zakaria Yusof berkata 22 orang mati di tempat kejadian manakala empat lagi meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital di sini.

Katanya bas dua tingkat itu milik syarikat San Express Holiday yang beribu pejabat di Jitra, Kedah, membawa 37 pelancong Thai manakala pemandu, pembantu pemandu dan pemandu pelancong adalah rakyat Malaysia. Zakaria memberitahu pemberita di tempat kejadian bahawa polis dan Jabatan Bomba dan Penyelamat yang menerima panggilan tengah hari telah mengerakkan 100 anggota penyelamat dalam operasi menyelamat.

Katanya, ketika kejadian, bas itu sedang dalam perjalanan turun dari Cameron Highlands ke Kuala Lumpur kerana pelancong itu dipercayai akan mengambil penerbangan pulang ke Bangkok.Zakaria berkata siasatan awal mendapati pemandu bas itu hilang kawalan dan melanggar pembahagi jalan sebelum bas terbabas ke laluan bertentangan dan terbalik di longkang.
YA Allah, baru je lepas xcdent yang membabitkan student IKM, pegawai penjara dan macam -macam lagi. Lepas satu-satu kejadian yang berlaku. The nest paragragh lak me nak coret skit pasal simbahan asid cuka dan tikaman sebanyak 20 kali yang berlaku ke atas seorang gadis yang nama dia if me tak silap Ain. 

Sian sangat pada budak tu. Baby dlm kandungan dia yg berusia 6 bulan juga turut maut akibat ditikam 20 kali dan disimbah pulak asid. Tak sempat bby tu merasa kehidupan di dunia ini. Ya Allah., apa nak jadi ni?? Penderitaan seumur hidup yang terpaksa dia tanggung....Hurm..semua ni berpunca daripada CEMBURU. gila! semua ni kerja GILA!! tak der iman sungguh orang tu. Sanggup bertindak sedemikian rupa. Sewel.! Idoit! Bonggek!. huh...marah sungguh.... Hello, ko tu dah ler tua. Umur dah 42thn. Dah bleh dianngap bapak kot pada budak ni yang hny baru 17 tahun. Gila bayang ker apa? huh. Dah orang tak tu, tak nak la. Dok p simbah asid dan tikam anak orang tu apsal? Cuba ank engko tu yg kena. Apa macam? Hah! Manusia... Lelaki itu sewel + gila.... 
Me sebenarnya tak sanggup nak baca semua ni. Kesian sangat. Dan kadang2 tu akan menjadikan me lagi takut pada insan yang bernama LELAKI. Ya Allah, berikanlah petunjuk pada hamba-Mu ini... Jauhkan la diriku ini dari insan-insan sebegini rupa. Aminn.... Aku memohon supaya aku dan ahli2 keluarga ku dijauhi oleh semua musibah ini....

Pada Ain, tabahkan hati, kuatkan semangat. Ada hikmah disebalik kejadian. Memang tidak tertanggung penderitaan kamu. Tapi walauapapun yang terjadi, telah pun terjadi. Kita ada DIA. Kepada DIA lah, kita memohon untuk memberikan semangat dan kekuatan. Dan yang paling penting, kejadian yang menimpa ini akan mendekatkan diri kamu dan yang lelain pada Yang Maha Berkuasa dan Maha Esa....





Reactions:

0 comments: