25 August 2010

Ketika ini....

BY Fath_n!e$@ IN No comments

Salam,
Hye semua. ketemu kita kembali diruangan nukilan saya kali ini. "Ketika ini..."--> itulah yang terlintas difikiran aku untuk kali ini. Ketika ini, memberi 1000 pengertian, perasaan, situasi yang tengah sarat melanda dikala ini.

Kenapa perlu begini jadinya?
Kenapa perlu adanya konspirasi?
Kenapa perlu adanya sikap PHD dalam diri?
Kenapa mereka-mereka itu tidak boleh melihat seseorang itu "melebihi" dari apa yang dimiliki.
Kejayaan akan menyusul apabila kita betul2 ikhlas melakukan sesuatu tanpa ada sikap prejudis dalam diri kita. Kita mahukan kejayaan. Siapa yang tak nak kejayaan?
Seseorang itu akan diberikan "sumthing" oleh insan-insan yang menghargai dan merasakan dirinya layak untuk menerima kejayaan tersebut..
Korang mesti penin, konfius pabila membaca penulisan aku kali ini.
Hahaha..aku pun tak paham apa sebenarnya yang ingin aku luahkan....

Tapi aku tersangat sedih dengan keadaan sekeliling aku sekarang. Ditambah ada background music "PadaMu ku bersujud", bertambah-tambah aku memikirkan keadaan dunia sekarang ini.

Semalam punya berita --> Seorang ayah yang berpenyakit MENTAL sanggup sembelih anak yang berumur 3 thn sehingga hampir putus. Subhanallah....Semoga bonda anak kecil itu tabah mengharunginya.

Didada akhbar terpampang kes pembuangan bayi, dan janin.
Tak kurang juga yang bunuh diri sana sini. Dimanakah letaknya keimanan mereka semua? Tepi longkang ker?

Ya Allah, ampunilah dosa hambaMu ini. aku hanya insan yang kerdil cuma. Rahmatilah hidupku ini. Berikanlah hidayah-Mu, Lindungilah aku...aminnnn....(^_^)

(*_*) Peace No War (T_T)

Reactions:

0 comments: