17 March 2010

13.03.2010

BY Fath_n!e$@ IN No comments

 Election P.K.M.P.P @ Hotel City Bayview


Salam dan selamat malam semua..(*_*)
FYI, this program dah lepas last week..tapi aku masih mahu menceritakan segala aktiviti a.k.a peristiwa yang terjadi sepanjang kesibukkan aku pada minggu lepas dan perjalanan election YDP, TYDP, NYDP, and also AJK Persatuan Kontraktor Penang. 
Kali nie, aku rasakan lagi happening dari D.P.P.M.M.P.P 11.03.2010 hari tu.  

Aku dan team HNC bertolak dari office dalam pukul 6.45 petang. Berlaku sedikit kelewatan dalam perjalanan kami, kerana menyudahkan dahulu kerja-kerja yang perlu dilalukan sebelum check-inn hotel. At least bila dah settle kat office, rijan skit keje bila sampai hotel nanti. Kitaorang pergi seramai 9 orang, 3 lelaki dan 6 perempuan. Aku naek dengan adik-adik lelaki. then another one, semua gurls. Alhamdulillah sepanjang perjalanan kami lancar..aminnn..(T_T)   Kitaorang check-inn hotel around 7.45 p.m. Bukan per, pusing cari parking yang lama....


After solat and rest dalam bilik, around 9.00p.m, team aku, kecuali aku keluar gi cari makan dekat Gurney drive. Aku dah memang malas nak kuar malam-malam ni. That's why la aku stay jer dekat bilik nie..At least dapat rehatkan badan aku. 

Tugasan kami semua bermula pada pukul 8.45pagi. Berhadapan dengan pelbagai karenah orang ramai yang terdiri daripada orang-orang kebanyakkan dan tak kurang juga yang datang dengan gelaran Dato'. Hurm..masih lagi menggunakan gelaran yang mereka perolehi untuk kepentingan diri masing-masing. Argghh...masih tak berubah. Perut aku rancak berdondang sayang. Ye ar, mana tak nyer, jam aku menunjukkan pukul 11.30 pagi. Perut belum terisi. Kena plak teruskan dengan sesi pemilihan yang berlarutan sehingga 1.15 tengahari. Terpaksa face dengan calon-calon AJK yang tidak berpuas hati dengan borang pemangkahan. Sambil terjerit-jerit memaki hamun orang, inikah budaya dan adab kita sebagai orang Melayu.??? huh..buat malu saja. Hakikatnyer, aku cuak gak ada dalam dewan tu. huhuhuhu....apa la pulak yang nak kena lepas ni.

Pukul 1.15p.m, kami team HNC dibawa ke satu bilik sulit bagi menjalankan proses pengiraan undian. Sesudah sampai, perut aku semakin rancak menyanyi lagu cak lampong. Hidung aku dah menangkap bau yang sangat wangi..MAKANAN....hoooraaayyyyy..!!!! Akhirnyer... (*_*) dapat jugak aku dan yang lain menjamah makanan.. Proses pengiraan undian dijalankan pada pukul 2.00 petang dan tamat serta keputusan keluar pada pukul 4.00ptg. Alhamdulillah, kali ni agak cepat.Dengan sekali pengiraan..Cuma pada permulaan sahaja terdapat sedikit masalah. Tapi dapat diselesaikan juga akhirnya.
Kami semua berangkat pulang around 5.00 petang. Aku balik dengan En.Hisham, our boss sebab kawan-kawan yang lain nak gi round2 island..aku dah tak sanggup dah..penat menerpa diri aku. i need rest. Balik rumah, ader jer keje menanti, iron baju, gi pasar malam lagi beli ikan, then bersiang pulak. So sangat aku sangat tired. sob...sob...(T_T)

(*_*)  T.H.E  E.N.D  (*_*)

Reactions:

0 comments: